Om at handle hos os
Bestilling og betaling
Betaling sker via kredit-/hævekort. Der kan betales med følgende kort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Dankort, Maestro & JCB.
Fragt er gratis, og der er ingen yderligere omkostninger på varen end den pris, der er angivet. Betalingen sker ved bestilling, men debiteres først når vi har afsendt din vare.
For offentlige institutioner, hvor betaling sker via EAN-faktura, er betalingsfristen på 8 dage.
Alle priser opgivet i webshoppen er inkl. 25% moms.
Efter afgivelse af en bestilling kan du ikke ændre på ordren, da ekspeditionen er igangsat for at sikre hurtig levering. Ønsker du ikke at modtage varen, returnerer du den efter modtagelsen.
Levering
Pakken leveres gratis til afhentning i en GLS pakkeshop efter dit valg. Leveringstid er normalt 1-4 dage.
Levering til døren med GLS: kr. 69,-
Straks efter bestilling modtager du en ordrebeskæftigende mail. Når varen afsendes fra os modtager du en mail med bekræftelse på at varen er på vej. I denne mail finder du tracking nummer for varen.
Ikke afhentede varer genfremsendes kun mod betaling af fragt.
Skulle pakke være skadet når du afhenter den i pakkeshoppen, kan du nægte at modtage den, og kontakte os.
SerholtLeg leverer alene i Danmark. Kunder i øvrige EU-lande kan handle på webshoppen, blot kunden selv sørger for afhentning af varen og transport til hjemlandet.
Retur
Du har 14 dages fortrydelsesret, fra den dag du har modtaget din vare. Varen må ikke være brugt, lukket original emballage må ikke være brudt eller mærker fjernet. Ved returnering bedes du vedlægge en seddel med årsagen, da vi hele tiden ønsker at kunne leve op til vores kunders forventninger. Ønsker du at returnere giver du os besked indenfor de 14 dage.
Fristen for returnering af varer købt i december måned er 15. januar.
Ved returnering betaler du for fragten. Er der tale returnering som følge fejl på varen, betaler vi naturligvis for fragten, når vi har modtaget varen og erkendt fejlen.
Reklamation
Hvert produkt er unikt og håndlavet helt fra grunden, hvorfor der ikke kan reklameres for evt. forskelle i farve, mønstre eller udførelsen. Vi bestræber os på, hvor det er muligt, at sortere eksempelvis de håndfarvede og håndvævede unikke tøjdyr i farvegrupper, så det er muligt at bestille indenfor sådanne grupper.
Købeloven betyder, at der er 24 måneders reklamationsret på opståede fejl og mangler, såfremt disse ikke er opstået “som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd”.
Inden en vare returneres skal vi kontaktes, og du sender billede af skade eller fejl.
I forbindelse med en evt. klage, hvor vi ikke kan blive enige, kan du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Persondata og sikkerhed
Vi følger naturligvis den ny persondatalov, og vi registrerer kun: Navn, adresse, telefon og E-mail.
Eneste formål med efterfølgende opbevaring af ovenstående data er krav fra bogføringsloven til opbevaring af regnskaber i 5 år, hvorefter disse data bliver slettet. Opbevarede data vil ikke blive anvendt til andet formål end forsendelse af din vare og opfyldning af lovens krav. Vi overgiver ikke oplysningerne og udsender fx ikke nyhedsbreve til kunder. Hvis du skulle ønske at følge SerholtLeg og vores produkter henviser vi til vores Facebook.
Serholt v/Tom Serholt – CVR 27171796
Vestenborg Allé 2B – 4800 Nykøbing F.